Som Sean Connery.

Enda lektionen som Vi hade i skolan idag var musik, vi repade inför imorgon. Det var magiskt och mystiskt. Lite som att vara full på Lisebergh eller som att knarka i Flemingsberg. Du och Jag borde starta upp ett band och låta det explodera i skyn. Som ett fyrverkeri i dur och mol.
Du fick en telefon idag också, den var fin. En sådan som Jag hade förrut. Innan den försvann den där natten i april. Natten då vi ramlade Gamla Stans gator fram och åkte svart taxi hem i grynningen. Sådant som vänner gör. 
Och Peter hade polotröja på sig idag, Han sa att han hade tänkt Sean Connery imorse då han skulle klä på sig. Fint!
Jag har faktiskt funderat på att byta stil. Kanske bli ett sånt där emo eller bli en av dom som går runt i en täckväst fast det är mitt i sommaren. Och bli sådär "inne".
Jaja, men efter musikrepet var det dags att gå hem och dricka lite kaffe med mjölk och kanske äta en pepparkaka eller två. Ja, Du vet en sådan som man egetligen äter om julen här i Sverige. Då koppen var svept och kakorna ett minne blott trampade jag iväg till min pianolektion på min gamla 40-tals cykel. Den är också fin om något rostig. Tror att bakdäcket har börjat knarra en aning men den fungerar ändå. Pianolektionen gick bra, Barbro tyckte det iallafall. Idag spelade Jag Tchaikovsky. En klassiker! 
Ikväll ska Jag iväg till ponnysarna, Dom är fina såhär års. Pälsen är lite tjockare än förrut.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0