While the king was looking down.

Hela denna underbart konstiga lördagsmorgon har min pappa sprungit huset runt för att hitta den PERFEKTA jaktutrustningen till mig, den BÄSTA dotter han någonsin kunde ha fått! Han är eld och lågor över temat, så Vi har gått catwalks i sovrummet i jaktskjortor och gummistövlar och låtsas skjutit älgar i flera timmar till jäger 90. Jag tror att han tycker att detta är en sådan där far/dotter-grejj, prova jaktkläder och samtidigt få delta en del i sin dotters "festliv", den perfekta kombon enligt en pappa. Är så förbannat taggad inför JAKTFEST! Jag har inte varit såhär glad på länge. För jag tänker sjunga mig genom hela dagen och sedan dansa och skrika den kalla stockholmsnatten ut. Vi ska dricka flera liter av magiska drycker som jäger och klä ut oss till jägare och älgar. Människorna på tunnelbanan och 12an kommer nog att titta sådär underligt på mig och undra om hon verkligen är helt frisk. Men jag är frisk, bara en aningens berusad på livet för ögonblicket. 
Jag har hört denna musik för flera år sedan men nu hör jag den igen. Poeterna drömmer sig bort och de tog det sista tåget mot kusten, den dagen då musiken dog. Och de sjöng hela dagen ut och hela natten in för de gör mamma stolt för ett ögonblick. Det här ska bli dagen då jag dör av lycka. 
Men nu ska jag in till staden med en av mina allra käraste vänninor<3 Vi ska leta efter bazookas och gevär. Det ska bubbla i blodet, för jag är så galet barnsligt förjävla underbart lycklig hela JAG! 
Over and out, och Du... Ta en kaffe, Du ser ut att behöva det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0